Peremajaan wajah di rumah setelah 40 - 45 tahun

Dianjurkan untuk memohon bantuan prosedur kosmetik untuk peremajaan wajah setelah 40 tahun. Pada usia ini, proses metabolik pada tisu kulit menjadi perlahan, keanjalannya menurun, bintik-bintik usia dan kedutan muncul. Kursus pengelupasan, perkakasan dan prosedur suntikan membantu melambatkan tanda-tanda penuaan yang jelas untuk masa yang lama.

Peremajaan wajah selepas 40 tahun

Penjagaan kulit harus cekap dan teratur. Kesegaran semula jadi dikekalkan dengan pelembapan dan pemakanan harian di rumah, pembersih berkala dan topeng kecantikan. Dengan bertambahnya usia, penjagaan harian menjadi tidak mencukupi: proses pemulihan, serta sintesis serat elastin dan kolagen di lapisan dalam dermis, menjadi perlahan, yang segera tercermin pada wajah:

  • turgor menurun;
  • mengelupas, urat labah-labah muncul;
  • kedutan muncul di sekitar mata dan mulut;
  • kulit menjadi kusam, pipi tenggelam, bujur terapung.
Wanita yang menggunakan rawatan wajah anti-penuaan

Meremajakan rawatan wajah setelah 40 tahun bertujuan menghilangkan perubahan yang telah berlaku dan merangsang pembaharuan semula jadi tisu. Untuk tujuan ini, teknik permukaan, perkakasan dan suntikan digunakan. Inti mereka terletak pada pembersihan mendalam dari sel dari sel mati, ketepuan dengan bahan berguna: asid amino, vitamin, mineral. Kesannya adalah pada semua lapisan kulit, serat dan serat otot yang berdekatan.

Pengupas asid

Menanggalkan lapisan atasnya membantu meremajakan kulit. Di rumah, anda boleh mengupas permukaan dengan buah, salisilik atau asid laktik berkepekatan rendah. Apabila digunakan, dana seperti itu melarutkan sel-sel epidermis, membebaskan kulit dari sebum dan rembesan kelenjar sebum. Akibatnya, kulit bertambah baik, kecacatan kecil hilang.

Pengelupasan asid sederhana dan dalam adalah pembakaran kimia terkawal pada lapisan dermis. Ini adalah prosedur traumatik profesional, akibatnya epidermis diperbaharui sepenuhnya. Untuk mencapai kesan yang kelihatan, diperlukan beberapa hari, di mana wajah mengekalkan kesan luka bakar: ia tetap kemerahan dan mengelupas. Kemudian sisa-sisa epidermis terkelupas, kulit menjadi sekata dan licin, warnanya kelihatan sekata. Dianjurkan untuk menjalankan prosedur setiap enam bulan.

Prosedur pengelupasan asid

Mesoterapi

Prosedur ini tergolong dalam kaedah suntikan peremajaan wajah setelah 40 tahun. Ini terdiri daripada memasukkan koktel asid hyaluronik, kolagen, vitamin dan sebatian aktif lain ke dalam lapisan kulit yang dalam. Kesan yang dicapai:

  • penghapusan kedutan, lipatan dan kecacatan yang ketara;
  • penghapusan pengelupasan;
  • peningkatan turgor.
Mesoterapi

Suntikan agak menyakitkan, menyebabkan pembengkakan, kemerahan dan gatal pada kulit jangka pendek. Untuk hasil yang berkekalan, diperlukan 2-4 suntikan. Selepas 6-12 bulan, rawatan diulang.

Biorevitalisasi

Cara lain untuk menepati dermis dengan hyaluron - sebatian yang mempercepat peredaran mikro, proses metabolik tempatan dan penghasilan kolagennya sendiri. Kemasukan bahan ke dalam sel kulit disediakan oleh laser sejuk khas atau jarum ultra tipis. Gel hyaluronik menembusi kedalaman 1, 5-2 mm. Prosedur ini hampir tidak menyakitkan.

Biorevitalisasi

Akibatnya, kulitnya sekata, bintik-bintik usia, kedutan hilang, kulit dilicinkan dan diketatkan. Kesannya berlangsung hingga 3-6 bulan.

Pengukuhan bio

Pengangkatan atau pengukuhan ligatur yang disebut adalah penanaman benang khas, kekal atau dapat diserap, dengan ion perak, pekat asam laktat, kolagen ke dalam kulit. Tujuan: mengangkat kontur wajah, menghilangkan dagu berganda, melicinkan beg di bawah mata.

Pengukuhan bio

Masih terlalu awal untuk melakukan prosedur peremajaan wajah seperti pengukuhan bio pada usia 40 tahun. Biasanya mereka terpaksa kemudian: setelah mencapai usia 50 tahun. Hasil prosedur berlangsung hingga 4-6 tahun.

Laser facelift

Prosedur perkakasan peremajaan menggunakan laser dianggap paling berkesan untuk merangsang proses pembaharuan kulit dan menghilangkan tanda-tanda penuaan. Antaranya ialah:

  • ablasi pecahan: rawatan spot kawasan masalah;
  • laser permukaan muka: kesan pancaran pada struktur dangkal dan dangkal yang mendalam yang mengakibatkan kelicinan penyimpangan dicapai, pertumbuhan semula dirangsang;
  • photorejuvenation: meringankan bintik usia, mempercepat sintesis kolagen dengan menggunakan fluks cahaya berdenyut.
Mengangkat muka laser

Kesannya dapat dilihat setelah hanya satu sesi penyinaran. Prosedur laser adalah yang paling selamat, kerana selama pelaksanaannya, risiko jangkitan atau perkembangan reaksi alergi tidak termasuk. Kesakitan dan kemerahan alat tetap berlangsung selama 2-3 hari selepas sesi. Kursus berulang diperlukan dalam 1, 5-2 tahun.

Plasmolifting

Teknik suntikan peremajaan. Ia digunakan sebagai alternatif untuk biorevitalisasi atau mesoterapi, dengan intoleransi terhadap asid hyaluronik. Serum darahnya sendiri digunakan sebagai persediaan. Untuk satu prosedur, dari pesakit diambil dari 30 hingga 100 ml. Setelah dipisahkan menjadi pecahan, cecair disuntik ke lapisan dermis hingga kedalaman 3 mm. Akibatnya, terdapat percepatan semula jadi sintesis kolagen, metabolisme intraselular. Kulit sekata, segar dan terhidrat.

Kursus lengkap merangkumi dari 1 hingga 5 prosedur. Selepas sesi, mungkin terdapat sedikit pembengkakan pada wajah, setelah 1-2 hari keadaan kulit bertambah baik. Kesan peremajaan berlangsung sehingga enam bulan.

Plasmolifting

Terapi ozon

Teknik peremajaan suntikan lain berdasarkan penggunaan koktel oksigen. Oksigen tiga isipadu - ozon, merangsang aliran getah bening, kerja kapilari, meningkatkan pernafasan sel, dan mempercepat pertumbuhan semula. Hasilnya dapat dilihat selepas sesi pertama:

  • wajah dilicinkan, kelihatan segar dan sihat;
  • turgor kulit meningkat;
  • bulatan dan beg di bawah mata hilang.
Sesi peremajaan kulit wajah

Prosedur terapi ozon boleh diganti dengan pengambilan plasma atau biorevitalisasi.

Urut yang menyegarkan

Latihan menghaluskan kulit yang serba boleh yang boleh anda lakukan di rumah:

  1. Pusingkan pipi anda dan putar udara dari kiri ke kanan dan belakang selama 5 minit. Pergerakan membantu menguatkan otot-otot wajah.
  2. Perlahan-lahan tarik bibir anda ke dalam sehingga anda dapat melihatnya dan kulit di sekitarnya tidak tegang. Tahan dalam posisi ini selama 30 saat, berehat dan ulangi latihan. Dengan cara ini, kerutan di sekitar mulut dapat dilancarkan.
Urutan wajah yang menyegarkan

Otot muka perlu dilatih setiap hari. Urut kosmetik sebenar disyorkan untuk dilakukan oleh pakar, jika tidak, terdapat risiko kesan sebaliknya.